Tip na výlet do Jizerských hor: Dvoudenní hřebenovka s přespáním na vrcholu Jizera

Ahoj všichni milovníci psů, přírody a dobrodružství! Máme pro vás perfektní tip na dvoudenní výlet do Jizerských hor, který si užijete jak vy, tak vaši čtyřnozí parťáci. Čeká vás přibližně 30km nenáročná trasa, ideální pro klidný výšlap s přespáním na vrcholu Jizera, ale dá se zvládnout i za jeden den. Připravte si batohy, zkontrolujte vodítka a pojďme na to!

Odkaz na trasu na Mapy.cz

Den 1: Ferdinandov – Ptačí kupy – Holubník

Začátek trasy

Naše dobrodružství začíná na parkovišti ve Ferdinandově, kam se pohodlně dostanete autem. Alternativně můžete vyrazit z Hejnice, kam vás dopraví hromadná doprava. Hned od začátku vás povede modrá turistická značka podél potoku Bílý Štolpich. Užijte si první tři kilometry, během kterých minete několik krásných vodopádů.

Nezapomeň se na výlet vybavit kvalitními produkty of Woofit!

Obojky

539,00 849,00
299,00 689,00

Rozcestník Bílá Kuchyně a občerstvení Hřebínek

Po prvních třech kilometrech a slušném zahřátí se stoupáním si můžete odpočinout na lavičce u rozcestníku Bílá Kuchyně. Poté pokračujte po žluté značce až k občerstvení Hřebínek. I když budou mít zrovna zavřeno, najdete zde samoobslužný bar, kde si můžete nabídnout alko, nealko, nebo něco k zakousnutí a zaplatit do kasičky.

Ptačí kupy a Holubník

Z občerstvení pokračujte po žluté až k rozcestníku Pod Ptačími kupami. Odtud se po červené vydejte k první velké vyhlídce. Vrchol je skalnatý a často tam fouká. Vylézt až na vyhlídku s pejskem je možné spíše v letních měsících, v zimě to bývá hodně zmrzlé. Opatrnější mohou tuto vyhlídku vynechat. Pokračujte po červené značce k vrcholu Holubník, který je charismatický a nabízí rozhled na všechny světové strany. Za dobrého počasí lze vidět Ještěd, Jizeru i Sněžku.

Černá hora a Čihadla

Poté pokračujte po červené až k rozcestníku, kde se červená a žlutá rozchází. My pokračujeme po žluté, která je vlastně snad celou délku vyvýšeným dřevěným chodníčkem vedoucí až na vrchol Černá hora. Tato cesta má zvláštní kouzlo, zejména při zapadajícím slunci. Dále po žluté a modré dorazíte na Čihadla, kde se můžete pokochat rašeliništi v Přírodní rezervaci Na Čihadle, známé pro své vzácné rostliny a zvířata.

Nocleh na vrcholu Jizera

Po znovunabrání sil v občerstvení Na Knejpě (které opět funguje mimo otevírací dobu jako samoobslužný bar) vás čeká výšlap na nejvyšší bod trasy – vrchol Jizera. Nejvyšší bod nabízí nádherné západy a východy slunce. Doporučujeme přenocovat v dřevěném přístřešku nebo v zákoutí skal a užít si jak západ, tak východ slunce.

Den 2: Jizera – Polední kameny – Frýdlantské cimbuří

Přístřešek na vrcholu Jizery. Terasa je volně přístupná a umožňuje přenocovat pohodlně i v zimních měsících.

Polední kameny a Frýdlantské cimbuří

Po snídani na Jizeře se vracíme zpět k rozcestí a pokračujeme po žluté k Poledním kamenům, kde najdete krásnou vyhlídku a dvojitý viklan. Odtud pokračujte k Frýdlantskému cimbuří, majestátnímu skalnímu útvaru. Cestou vás s pejskem čeká trochu složitější úsek, ale dá se v klidu zvládnout, pokud váš chlupáč nebude panikařit. Na špičky Frýdlantského cimbuří se s pejskem nedostanete kvůli žebříku, proto doporučujeme pejska nechat pod vrcholy a pokochat se sami.

Návrat do Ferdinandova

Nyní už se pomalu vracíme po žluté kolem Černého potoka, kde si můžete odpočinout u přístřešku. Na chvíli jsme přešli na zelenou turistickou trasu, ale hned zase navazujeme po žluté a u vodopádu Velký Štolpich se naše cesta dělí. Pokud parkujete auto ve Ferdinandově, pokračujte po žluté (později naučné zelené) podél Černého Štolpichu hezky z kopce až dolů k parkovišti. Pro ty, kteří chtějí zpět do Hejnice, vás červená značka provede na vyhlídku a vrchol Ořešník, odkud už budete mít svůj cíl na dohled dále po červené.

Závěr

Tento dvoudenní výlet do Jizerských hor je skvělou příležitostí, jak strávit kvalitní čas se svým psem v nádherné přírodě. Trasa je dobře značená a byť není z nejlehčích, zvládnou ji i naši čtyřnozí kamarádi. Věřím, že si výlet užijete stejně jako my a vrátíte se s nezapomenutelnými zážitky. Nezapomeňte se dobře vybavit kvalitními produkty od Woofit a vydejte se na další dobrodružství s jistotou, že máte po svém boku to nejlepší vybavení!